Thema: Hedendaags
Componisten/uitvoerenden: Misha Mengelberg | Wiel Conen
Opnametechniek: Boris Nieuwenhuijzen
Componisten/uitvoerenden: Misha Mengelberg | Wiel Conen
Opnametechniek: Boris Nieuwenhuijzen
Première met werken voor piano solo van Wiel Conen.
Marijke van Duin studeerde piano aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam bij Jan Wijn. Later vervolgde zij haar studie aan het Sweelinck Conservatorium bij de Amerikaanse pianiste Edith Lateiner-Grosz. Ook volgde zij lessen bij de Russische pianist Naum Grubert en masterclasses bij Gary Graffman, György Sebök en Jacob Lateiner in de Verenigde Staten.
Later specialiseerde zij zich in hedendaagse pianomuziek.
Wiel Conen (1953) studeerde muziektheorie en compositie in New York aan het Julliard Conservatorium, daarna studeerde hij vijf jaar compositie bij Misha Mengelberg, waarvan twee jaar aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam.
Seriëliteit in de strijd (1983)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Maniërisme (1984)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Numero Due (1979/1987)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Bagatelle (1984)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Vlucht (1985)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Suite (1982/1987)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Vienna Dance (1987)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Voor Toneel (1985) nb met applaus
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Sammedij (1990)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Nouveauté de l'année passée (1990)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
In red, wise, cold (1992)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Being There (1991/1992)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Rubber time (1994)
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)
Expansivité
Conen, Wiel
Marijke van Duin (pi)