spinner

Thema

ma 23 apr 2012 20:00 uur
Componist: Clarence Barlow

Hyperrealisme; hedendaagse muziek die buiten haar eigen grenzen treedt en nieuwe horizonten opzoekt.

Het hyperrealisme viert hoogtij in de moderne muziek. Componisten rekken de mogelijkheden van hun uitvoerders op middels elektronische of mechanische hulpmiddelen. Of ze weten via uitgekiende montagetechnieken een duizelingwekkende muziek van de toekomst te creëren.
In deze Thema-uitzending recente hyperrealistische composities van Noah Creshevsky en klassiekers van Paul Dolden en Clarence Barlow.
1. Noah Creshevsky: ‘The Kindness of Strangers’ (2009) op ‘Rounded with a Sleep’.
Gary Heidt, gitaar en stem e.a.
Pogus 21063-2 CD
2. Noah Creshevsky: ‘Lisa Barnard Redux’ (2008) op ‘Rounded with a Sleep’.
Lisa Barnard Kelly, stem.
Pogus 21063-2 CD
3. Noah Creshevsky: ‘Tomomi Adachi Redux II’ (2011) op ‘Rounded with a Sleep’.
Tomomi Adachi, stem.
Pogus 21063-2 CD
4. Clarence Barlow: ‘variazioni e un pianoforte meccanico’ (1986) op Clarence Barlow – Musica Derivata.
John Snijders, player piano.
Hat Art 126 CD
5. Noah Creshevsky: ‘Rounded with a Sleep’ (2006) op ‘Rounded with a Sleep’.
Noah Creshevsky, elektronica.
Pogus 21063-2 CD
6. Noah Creshevsky: ‘What If’ (2009) op ‘Rounded with a Sleep’.
Stuart Isacoff, piano-improvisaties.
Pogus 21063-2 CD
7. Noah Creshevsky: ‘La Sonnambula’ (2010) op ‘Rounded with a Sleep’.
Sherman Friedland, klarinet.
Pogus 21063-2 CD
8. Paul Dolden: ‘L’Ivresse de la Vitesse’ (1992-93) op L’Ivresse de la Vitesse.
Paul Dolden, elektronica.
Empreintes Digitales IMED-9417/18-CD
9. Paul Dolden: ‘Veils’ (1984-85) op L’Ivresse de la Vitesse.
Paul Dolden, elektronica.
Empreintes Digitales IMED-9417/18-CD

Samenstelling: