Musica Petropolitana is genoemd naar Sint-Petersburg, de barokstad waarmee Peter de Grote zijn land naar het westen wilde openbreken.
Welke muziek past daar beter bij dan westerse barokmuziek? Kamermuziek van Telemann bijvoorbeeld. In dit concert uit 1996 brengen de vijf Russen deze muziek ‘terug’ naar Europa. Op het programma staan trio’s en kwartetten van het soort waarmee Telemann beroemd werd, maar ook de veel intellectuelere Canonsonate, die eerder Bach in herinnering roept.
Kwartet in G allegro - grave - allegro
Georg Philip Telemann 1681-1767
Musica Petropolitana: Nikolaj Nassonov (traverso); Andrej Resjetin, Sergej Filtsjenko (viool), Dmitri Sokolov (cello), Irina Sjnejerova (klavecimbel)
Trietto in d allegro - largo - allegro
Georg Philip Telemann 1681-1767
Musica Petropolitana: Nikolaj Nassonov (traverso); Andrej Resjetin, Sergej Filtsjenko (viool), Dmitri Sokolov (cello), Irina Sjnejerova (klavecimbel)
Sonate in D lento - allegro - grave - allegro
Georg Philip Telemann 1681-1767
Dmitri Sokolov (cello), Irina Sjnejerova (klavecimbel)
Scherzo in A allegro - moderato - allegro
Georg Philip Telemann 1681-1767
Musica Petropolitana: Nikolaj Nassonov (traverso); Andrej Resjetin, Sergej Filtsjenko (viool), Dmitri Sokolov (cello), Irina Sjnejerova (klavecimbel)
Canonsonate in d vivace ma moderato - piacevole, non largo - presto
Georg Philip Telemann 1681-1767
Musica Petropolitana: Andrej Resjetin, Sergej Filtsjenko (viool)
Kwartet in e prélude - gay - vite - gracieusement - distrait - modéré
Georg Philip Telemann 1681-1767
Musica Petropolitana: Nikolaj Nassonov (traverso); Andrej Resjetin, Sergej Filtsjenko (viool), Dmitri Sokolov (cello), Irina Sjnejerova (klavecimbel)
toegift
Georg Philip Telemann 1681-1767
Musica Petropolitana: Musica Petropolitana: Nikolaj Nassonov (traverso); Andrej Resjetin, Sergej Filtsjenko (viool), Dmitri Sokolov (cello), Irina Sjnejerova (klavecimbel)