Aflevering 5 van Tangos Despreciados, over “misprezen” tango’s. Deze keer: de vijftiger-jaren orkesten van Hector Varela en Fulvio Salamanca.
De tangowereld kent een enorme culturele rijkdom, maar het is ook een wereld van sterke opvattingen. Bepaalde orkesten worden meewarig bekeken, bijvoorbeeld vanwege hun commerciële succes. Want bij de tango-elite stond en staat commercieel succes zeker niet altijd gelijk aan artistieke appreciatie. Twee van deze orkesten staan centraal in deze aflevering van Tangos despreciados: Héctor Varela en Fulvio Salamanca.
- Héctor Varela, Mi dolor, 1953
- Fulvio Salamanca & Armando Guerrico, Todo es amor, 1958
- Juan d’Arienzo & Alberto Reynal, Chirusa, 1940
- Juan d’Arienzo & Carlos Casares, Ríe, Payaso, 1940
- Héctor Varela, Sábado inglés. 1951
- Juan d’Arienzo & Alberto Echagüe, Y suma y sigue, 1952
- Fulvio Salamanca & Armando Guerrico, Bomboncito, 1958
- Fulvio Salamanca, Jorge Garré & Armando Guerrico, Mano cruel, 1957
- Fulvio Salamanca & Armando Guerrico, Hasta siempre, amor, 1959
- Héctor Varela & Rodolfo Lesica, Y todavía te quiero, 1956
- Héctor Varela & Argentino Ledesma, Fueron tres años, 1956
- Héctor Varela & Rodolfo Lesica, Historia de un amor, 1956
- Fulvio Salamanca, El taita, 1958
- Fulvio Salamanca, Matraca, 1959
- Héctor Varela, Valsecito criollo, 1955
- Héctor Varela, Jorge Falcón & Fernando Soler, Una lagrimita, 1973
- Fulvio Salamanca, Armando Guerrico, Mario Luna, Milonga Sentimental, 1958
- Fulvio Salamanca, Dame mi libertad, 1957