Aflevering 6 van Tangos Despreciados, over “misprezen tango’s”. Deze keer: vrouwenstemmen.
De rijkdom van tangomuziek is subjectief. Zo heeft iedereen zijn of haar persoonlijke voorkeuren voor instrumenten: de één luistert graag naar kreunende bandoneons, een ander naar strelende violen. Hetzelfde geldt voor zangstemmen. Maar sommige mensen houden helemáál niet van zang. En in het bijzonder zijn vrouwenstemmen soms de klos.
- Nelly Omar & Francisco Canaro, Canción Desesperada, 1946
- Nelly Omar & Francisco Canaro, Dejame, no quiero verte más, 1947
- Libertad Lamarque, Madreselva, 1938
- Libertad Lamarque, Besos Brujos, 1937
- Azucena Maizani, Malevaje, 1928
- Tita Merello, Paquetín, paquetón, 1930
- Tita Merello, Se dice de mi, 1954
- Ada Falcón & Francisco Canaro, Te quiero, 1932
- Ada Falcón & Francisco Canaro, Envidia, 1936
- Tania & Enrique Santos Discépolo, Desencanto, 1937
- Tania & Enrique Santos Discépolo, Un reproche, 1937
- Mercedes Simone & Adolfo Carabelli, Volvé, 1932
- Mercedes Simone, Alberto Gomez & Adolfo Carabelli, Cantando, 1931
- Nina Miranda & Donato Racciatti, Gloria, 1952
- Nina Miranda & Graciano Gómez, Arrabalero, 1950
- Nelly Omar & Francisco Canaro, Rosas de otoño, 1946
- Nelly Omar & Francisco Canaro, Desde el alma, 1947
- Adriana Varela & Sexteto Mayor, Malena, 1995
Samenstelling: